24 de juliol de 2019
El 18 de juliol es va fer l'última trobada de les tertúlies del Voluntariat per la llengua (VxL) d'aquest curs amb les parelles i les persones que assisteixen habitualment al Punt de trobada del VxL a Cubelles. S'hi van lliurar els diplomes.
La sessió del mes de juliol va servir per acomiadar les trobades que s'han fet durant tot el curs 2018/2019 amb les parelles lingüístiques i les persones que han assistit habitualment al Punt de trobada del VxL el tercer dijous de cada mes per conversar en català sobre temes diversos. Aquest curs hem parlat de la riquesa de totes les llengües, dels costums, les festes i les tradicions, del temps, de lectures, de receptes de cuina, de poesia, de jocs, de viatges i d'excursions, amb l'objectiu de compartir distesament durant una hora la conversa en català.
Bona valoració
En aquesta última tertúlia del curs es va fer una valoració molt satisfactòria dels resultats del Punt de Trobada del VxL i es va preparar el calendari de les trobades del proper curs. Les persones que van assistir a la cloenda d'aquesta edició van celebrar el final de les trobades compartint converses relacionades amb els plats i les begudes que posem a la taula en les festes i en les ocasions especials. En aquest cas al voltant d'una taula amb pastes i te servit segons els costums marroquins.
Finalment la dinamitzadora del VxL a Cubelles, Queti Vinyals, va lliurar els diplomes de reconeixement i d'agraïment a la col·laboració a les persones que hi han participat durant aquest curs.
Al setembre, més
El Servei de Català de Vilanova i la Geltrú i la Regidoria de Cultura de Cubelles fa més de 10 anys que mantenen aquesta col·laboració amb l'objectiu que les persones interessades puguin disposar d'un espai per conèixer el funcionament del Voluntariat per la llengua i alhora compartir la conversa en català durant una hora mensual.
La propera edició de les Tertúlies del VxL està prevista que comenci el dijous 19 de setembre, a les 7 de la tarda, al Centre Social (carrer de Joan Roig i Piera, 3-5). Les sessions són obertes a les parelles que participen en el Voluntariat per la llengua a Cubelles i a totes les persones de la població interessades a conèixer el funcionament del programa.