Cubelles ha tornat a demostrar la seva solidaritat amb el Gran Recapte

1 de desembre de 2014


Amb 8 punts repartits pel municipi i més de cent voluntaris, entre divendres i dissabte tot i la pluja s’han recollit un 20% més d’aliments que l’any passat

Cubelles ha tornat a demostrar la seva solidaritat amb el Gran Recapte. Amb 8 punts repartits pel municipi i més de cent voluntaris, entre divendres i dissabte tot i la pluja s’han recollit un 20% més d’aliments que l’any passat. Ho ha confirmat el responsable de Càritas a Cubelles, Josep Marcillas, i coordinador comarcal de la Fundació del Banc dels Aliments.


I a tota la comarca del Garraf s’ha passat de les 100 tones aproximadament a 115 tones aquest any. Per tot plegat, els responsables de la Fundació del Banc dels aliments s’han mostrat satisfets per la campanya que suposarà almenys tenir prou abastiment fins al primer trimestres de l’any que ve. La resta de l’any reben aportacions d’empreses i algunes partides d’ajuda alimentària provinent de la Unió Europea. Tot i l’èxit i la demostració de solidaritat, però, el responsable de Càritas a Cubelles, Josep Marcillas, s’ha mostrat crític amb el sistema econòmic actual que permet unes diferències socials tan grans, amb persones amb necessitats alimentàries que s’arrosseguen des de fa molts anys.

A tota Catalunya s’han recollit 4 milions de quilos, una xifra que podria ser superior un cop es puguin recomptar molts dels productes inclosos en les caixes.





I la solidaritat del Gran Recapte no s’acaba només amb la donació d’aliments. La tasca d’un centenar de voluntaris de la vila divendres i dissabte va ser bàsica per poder tornar a omplir el magatzem. Supermercats, voluntariat i ciutadania han estat alguns dels  agents que han intervingut en el Gran Recapte. La vila s’ha abocat de nou tot i la pluja intensa caiguda durant  la jornada, i els diferents voluntaris, l’han descrit d’intensa. Apunten que no tothom hi col·labora, però que cada vegada hi ha més gent que sí,  perquè es coneix més aquesta jornada i està més mentalitzada per col·laborar. Ràdio Cubelles va parlar amb la Imma, una de les persones que va omplir tot un carro per al gran recapta. Ells se sent feliç de fer aquestes aportacions i espera que arribin a la gent necessitada.



  • ALCALDESSA RESPON
  • L'informatiu
  • RÀDIO A LA CARTA
  • canal you tube
  • col·labora
  • Butlletins correu
  • des de 1981
  • ELECCIONS MUNICIPALS 2023
  • ESPECIAL BIBLIOTECA
  • història eleccions 1970-2019
  • paulina 100 anys
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles