22 de juliol de 2020
A banda d'una xerrada de divulgació dels valors ambientals també s'ha fet una recollida de residus, tant a la sorra com a dins del mar
Aquest dimarts el Servei de Medi Natural i Litoral del Consell Comarcal del Garraf, l'Ajuntament i el Club Marítim han organitzat una jornada de conscienciació ambiental. A banda d'una xerrada de divulgació dels valors ambientals també s'ha fet una recollida de residus, tant a la sorra com a dins del mar. L'activitat Volem la Platja Neta! ha reunit més de 50 persones al Club Marítim Cubelles.
Concretament s'han omplert una desena de bosses amb trossos de plàstics, restes d'hams i de fils de pescar o burilles de tabac però el que més ha sorprès ha estat la gran quantitat de bastonets per les orelles, un objecte que ja s'ha deixat de fabricar i que aviat tampoc es podrà vendre, precisament pel seu elevat grau de contaminació.
Els nens i nenes de l'escola de vela han aprofitat per sortir a navegar i fer una batuda per dins del mar i així ampliar el radi de neteja. Des del club s'han mostrat contents pel grau de participants. També han agraït a l'alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll, la seva participació en un dels pocs actes del 50è aniversari del club que realitzaran aquesta temporada, sobretot a causa de la cancel·lació de totes les proves oficials de vela que havia d'acollir l'entitat cubellenca i que han ajornat per la pròxima temporada.