Les treballadores de La Draga protesten pel bloqueig en la negociació del conveni

28 de juny de 2023


Els sindicats de les escoles bressol privades i de gestió indirecta estan fent aturades parcials de les 9 a les 9.30 cada dia aquesta setmana per denunciar "l'immobilisme de les patronals del sector".

Entrevista a Loren Zabala, directora de l'escola bressol municipal La Draga de Cubelles

 

 

 

Les treballadores de La Draga estan protestant aquesta setmana pel que els sindicats consideren un bloqueig en la negociació del conveni del sector de les escoles bressol privades i de gestió indirecta. L'UGT, CCOO i la FEUSOC han convocat aturades parcials cada dia fins al 30 de juny de les 9 a les 9.30 per reclamar una millora en les condicions recollides en el conveni. Principalment reclamen millores salarials, ja que apunten que són els sous més baixos de tot el sector de l'educació, i també condicions més dignes, com una rebaixa de les ràtios, entre d'altres.

 

En un comunicat, les organitzacions sindicals convocants manifesten el seu "malestar amb el curs de les negociacions, que es van iniciar fa més d’un any, amb unes patronals que no han sabut estar a l’altura de les necessitats del sector".

 

I afegeixen que "Les prop de deu reunions que hem celebrat la Mesa Negociadora han servit només per constatar que les patronals no tenen cap voluntat d’arribar a un acord perquè les treballadores recuperin el poder adquisitiu i tinguin uns salaris dignes de la responsabilitat de la seva tasca educativa i social."

 

També diuen que "L’actitud de les organitzacions patronals posa de manifest la manca de voluntat negociadora i la voluntat d’endarrerir i no afrontar l’actualització d’uns salaris precaris que permeti a les treballadores recuperar el poder adquisitiu que han perdut. Per si això no fos prou, les patronals es neguen a incrementar el diferencial salarial per a les educadores infantils i l’aprovació d’unes taules salarials dignes per a la totalitat del sector."

 

A més, asseguren que "Les patronals han generat un greu perjudici a les treballadores del sector de la gestió indirecta bloquejant la signatura d’unes taules salarials a les quals haurien estat vinculats els plecs de condicions dels darrers concursos públics."

 

En el cas de La Draga de Cubelles, l'empresa que gestiona el servei municipal és Créixer Junts, que també és responsable de dues llars d'infants a Sitges (La Moixiganga i El Cercolet) i 15 més fora de la comarca del Garraf. El contracte actual es va licitar l'any 2017 per 2 anys i es va prorrogar per 2 anys més fins a l'any 2021. Des d'aleshores el servei continua prorrogat automàticament amb el contracte vençut a l'espera d'una concessió nova. 


  • PROTESTA CONVENIS ESCOLES BRESSOL LA DRAGA 1
  • PROTESTA CONVENIS ESCOLES BRESSOL LA DRAGA 2
  • ALCALDESSA RESPON
  • L'informatiu
  • RÀDIO A LA CARTA
  • canal you tube
  • col·labora
  • Butlletins correu
  • des de 1981
  • ELECCIONS MUNICIPALS 2023
  • ESPECIAL BIBLIOTECA
  • història eleccions 1970-2019
  • paulina 100 anys
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles