19 d'agost de 2016
La vila agermanada amb Cubelles celebra la primera Fira Transfronterera de Vi, Formatges i Embotits i comptarà amb exhibicions de l’Agrupació de Balls Populars.
El poble del Vallespir, a la Catalunya Nord, oferirà actuacions del Ball de Gitanes, les Bastoneres, els Gegants, els Diables i Timbals de l’Agrupació de Balls Populars. També hi seran la xaranga local els Tirons, la Cobla Tres Vents o els Falcons de Vilafranca, entre d’altres. L’alcaldessa Rosa Fonoll també ha explicat que bona part del govern ha decidit acompanyar a l’Agrupació en aquest sortida fins a la vila agermanada.
La sortida d’aquest cap de setmana a Arles no és la primera d’aquest any. Fa un parell de mesos, un grup d’estudiants de l’Institut Cubelles van ser a la vila agermanada per tal de conèixer els rastres històrics de la retirada dels refugiats republicans per Prats de Molló i la zona del Vallespir. En aquesta ocasió, Cubelles oferirà una mostra d’alguns dels seus balls populars més emblemàtics.