10 de febrer de 2025
El servei municipal ha fet un balanç anual en què destaca l’increment de gairebé un 40% de casos atesos en comparació amb l’any anterior.
L’OMIC ha aconseguit recuperar uns 36.000 euros en les mediacions del 2024.
El servei municipal ha fet un balanç anual en què destaca l’increment de gairebé un 40% de casos atesos en comparació amb l’any anterior. En total s’han atès 490 casos, un 70% dels quals s’han resolt amb una consulta, quasi un 30% han sigut reclamacions i també s’han tramitat dues queixes i una denúncia.
Imma Laborda, tècnica de consum de l’Ajuntament, considera positiva la dada elevada de consultes, ja que la prevenció evita problemes i conflictes posteriors.
Des de l’OMIC també estan atents a les estafes digitals i per telèfon, que cada vegada abunden més, però que depenen dels cossos policials.
D’altra banda, durant el 2024 la Diputació de Barcelona ha concedit dues subvencions a l'Oficina del Consumidor: una d’uns 18.000 € per a l'acció SUPORT OMIC i una altra de quasi 7.000 € pel SERVEI DE MEDIACIÓ.
Ara l’OMIC també està començant a treballar per fer un acte especial pel Dia del Consumidor el pròxim 15 de març.