22 d'abril de 2013
La visita ha servit també per començar a recollir opinions sobre una futura marca Penedès Marítim
Cubelles i Cunit han visitat plegats el Saló Internacional de Turisme de Catalunya. Es tracta d'un pas més en la relació fluïda entre els dos consistoris que continuen treballant en la marca Penedès Marítim.
Les alcaldesses de Cubelles i Cunit, Mònica Miquel i Montse Carreras, i la regidora de Turisme, Anna Martínez i el seu homòleg de Cunit, Jaume Casañas, s'han desplaçat fins a la Fira de Montjuïc i s'han interessat per la seva representació dins del saló. En el cas de Cubelles, l'oferta turística ha estat englobada dins de l'estand de la Diputació de Barcelona, a la part dedicada a la Costa del Garraf. En canvi, Cunit formava part de l'estand de la diputació de Tarragona i més concretament a dins la marca Costa Daurada.
La visita ha servit també per començar a recollir opinions sobre una futura marca Penedès Marítim, complementària de l'Enoturisme Penedès i de les grans marques de la Costa de Barcelona i de la Costa Daurada. Sembla ser que les Diputacions veuen amb bons ulls la iniciativa de Cubelles i Cunit i les seves comarques d'apropar-se en la recerca d'una identitat pròpia que els permeti destacar dins la gran oferta turística catalana.
El regidor de Turisme de Cunit, en declaracions a Ràdio Cubelles, s'ha mostrat optimista i no ha descartat que d'aquí a poc temps la marca Penedès Marítim passi a tenir espai també en els estands turístics en les fires i salons internacionals.
El regidor de Turisme de Cunit, Jaume Casañas també ha parlat de la proposta cubellenca d'incorporar el nom "Garraf a la marca Penedès Marítim". Segons el regidor cunitenc, tot i aquests retocs, el concepte es mantindrà tal i com el van pensar des del principi.
El Saló Internacional de Turisme de Catalunya ha estat ubicat al recinte firal de Montjuïc fins aquest diumenge i ha rebut uns 100.000 visitants.