L'OMIC alerta d'un tècnic de Repsol fals que hauria cobrat 100€ en efectiu en diverses llars de Cubelles
3 de novembre de 2022
Segons Repsol, les seves visites són sempre amb cita prèvia i ho cobren pel banc.
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor alerta d’una persona que es fa passar per Repsol i cobra per una visita falsa. Segons el servei de l’Ajuntament de Cubelles, han rebut diverses denúncies de persones de la vila que haurien patit un frau a càrrec d’un home que va vestit de la companyia i ensenya una acreditació per fer una visita que després cobra a 100€ en efectiu. Segons Repsol, les seves visites són sempre amb cita prèvia i ho cobren pel banc.
Des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Cubelles us fem arribar les següents recomanacions:
REVISIÓ INSTAL·LACIONS GAS BUTÀ:
- És obligatori fer-la cada 5 anys.
- Com a titulars heu de sol·licitar a una empresa instal·ladora la revisió reglamentària. Si no en coneixeu cap, podeu demanar informació a un gremi d'instal·ladors.
- Desconfieu de les visites inesperades d'empreses que venen al vostre domicili per realitzar la revisió, si no heu sol·licitat el seu servei expressament.
- Les empreses que es dediquen a aquest tipus d’instal·lació i manteniment han d'estar inscrites en el RASIC (Registre d'Agents de la Seguretat Industrial de Catalunya. Consulteu INFONORMA).
- No esteu obligats a tenir un contracte de manteniment. Si us n’ofereixen un, mireu-ne abans les condicions.
- Els preus són lliures, compareu ofertes.
- Pacteu amb l’empresa el mitjà de pagament que us convingui.
- Si heu passat la revisió, l’empresa enganxarà un adhesiu que n'acrediti la data i serveixi de recordatori per la següent, i també lliurarà un certificat de revisió al propietari, guardeu-lo!
- El tub flexible només s'ha de canviar quan caduca i el regulador quan s'ha fet malbé (ja que no té caducitat).
- Les estufes de butà o les cuines mòbils connectades a una sola bombona no necessiten passar la revisió periòdica, però sou responsables del bon estat i del correcte funcionament de la instal·lació.
REVISIÓ INSTAL·LACIONS GAS NATURAL
- És obligatori fer-la cada 5 anys.
- Comproveu la data de la darrera revisió i quan heu de passar-ne la següent.
- Desconfieu de les visites no programades d'empreses que vénen al vostre domicili per realitzar la revisió. Davant del dubte, contacteu amb l’empresa que apareix en la factura!
- No cal tenir un contracte de manteniment. Si us n’ofereixen un, mireu abans les condicions.
- L'empresa distribuïdora està obligada a fer la inspecció periòdica de les instal·lacions de gas natural i aparells de gas en servei dels seus abonats. Si ho preferiu, la podeu fer amb l’empresa instal·ladora de gas habilitada que trieu.
- La distribuïdora us ha d’avisar 3 mesos abans de fer la inspecció i donar-vos un termini per tal que pugueu contractar-la amb qui vulgueu.
- Si decidiu contractar una altra empresa, aquesta comunicarà el resultat de la inspecció a l’empresa distribuïdora.
- Si passat el termini, no heu dit res, l’empresa distribuïdora realitzarà la inspecció (prèviament us n'ha de comunicar dia i hora).
- Si el resultat de la inspecció és favorable, us donaran un certificat d'inspecció, amb una validesa de 5 anys. Guardeu-lo.
- Si es detecten anomalies, us donaran un termini per corregir-les. L’empresa que us faci la reparació haurà d’enviar a la distribuïdora el nou certificat d’idoneïtat.
- Aquestes inspeccions, tant si les fa l’empresa distribuïdora com una empresa triada per l’usuari, es cobren únicament a la factura de subministrament. No us poden demanar mai diners en efectiu.
REVISIÓ CALDERES
- Heu de fer la revisió cada 2 anys.
- Com a propietari o usuari de la caldera heu de demanar la revisió a una empresa mantenidora o instal·ladora. Si no en coneixeu cap podeu sol·licitar informació a un gremi d'instal·ladors.
- Desconfieu de les visites inesperades d'empreses que vénen al vostre domicili per realitzar la revisió, si no heu sol·licitat el seu servei expressament.
- Els preus són lliures, demaneu un pressupost previ.
- No teniu obligació de tenir un contracte de manteniment. Si us n’ofereixen un, mireu abans les condicions.
- Les empreses que es dediquen a la instal·lació i manteniment de les instal·lacions de calefacció, climatització i aigua calenta sanitària, han d'estar inscrites en el RASIC (Registre d'Agents de la Seguretat Industrial de Catalunya. Consulteu INFONORMA) i en el Registre d'empreses instal·ladores/mantenidores d'instal·lacions tèrmiques en els edificis (REITE).
- Si heu passat la revisió, l’empresa col·locarà una etiqueta autoadhesiva en un lloc visible de cada generador de calor o fred de la instal·lació i l'emplenarà amb les dades corresponents. També lliurarà el Certificat de Manteniment.