29 de gener de 2014
La iniciativa conjunta entre Cubelles i Cunit ha estat el tema central d'una reunió entre el regidor de Turisme de Cunit, Jaume Casañas, i els principals responsables del departament de Turisme de Catalunya, entre els quals la seva directora general, Marian Muro
La marca Penedès Marítim ha rebut el vistiplau de Turisme de la Generalitat. La iniciativa conjunta entre Cubelles i Cunit ha estat el tema central d'una reunió entre el regidor de Turisme de Cunit, Jaume Casañas, i els principals responsables del departament de Turisme de Catalunya, entre els quals la seva directora general, Marian Muro.
La marca Penedès Marítim s'ha presentat davant de la Generalitat com una manera de destacar sense haver de sortir d'altres marques existents com Costa de Barcelona i Costa Daurada i s'ha volgut vendre com el complement de platja de l'Enoturisme Penedès. Segons ha anunciat Jaume Casañas, regidor de turisme de Cunit, en diversos mitjans de comunicació, el Penedès Marítim és un bon exemple de col·laboració entre municipis, per compartir despeses i objectius, de manera que el ciutadà surt guanyant.
Des de la Generalitat han assegurat que donaran suport per tal d’elaborar una base de dades d’habitatges d’ús turístic, ja que a dia d'avui la gran mancança de la marca de Cunit i Cubelles és l'escassetat d'infraestructures hoteleres. També s’ha comentat la possibilitat de sol·licitar algun projecte de senyalització turística a l'autopista C32 i a l'Eix Diagonal, la C15. Segons el regidor cunitenc, és molt necessària la visibilitat en els grans eixos de comunicació que connecten el Penedès Marítim amb el territoris potencials de demanda. En aquests casos, però, no s'ha donat una resposta concreta per part de Turisme, que assegura que ho estudiarà. La marca Penedès Marítim continua treballant per tal d'arribar a la propera temporada alta amb tants recursos com siguin disponibles tant per a Cubelles com per a Cunit.