8 d'octubre de 2021
A les persones que tinguin descarregat el document se’ls recorda que l’han d’eliminar per minimitzar qualsevol responsabilitat
L'Ajuntament de Cubelles ha celebrat aquest dimecres 6 d’octubre una junta de portaveus per informar als grups municipals sobre l’incident de seguretat de dades personals que va conèixer el 30 d’octubre passat. A la sessió van assistir els representants de tots els grups municipals i el personal tècnic de Secretaria, Comunicació i Contractació, així com una tècnica de la Diputació de Barcelona, organisme que ofereix el servei de delegat de protecció de dades.
El personal tècnic va exposar els fets que van originar la publicació excessiva de dades personals, de la quals es va tenir coneixement el 30 d’octubre, i tots els passos que estableix la normativa en aquestes situacions: esborrat del document, comunicació a la delegada de protecció de dades, comunicació a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, informació a les persones afectades i registre de l’incident. Així mateix, l’Ajuntament revisarà els procediments interns per tal de minimitzar els riscos en la gestió de dades personals i en conjuminació amb la llei de transparència.
Els grups municipals van poder traslladar als tècnics, tant els municipals com la de la Diputació, tots els dubtes i consultes en relació a l’incident. Tanmateix, la delegada de protecció de dades va recordar que qualsevol persona que tingui descarregat el document que contenia dades excessives, i que l’Ajuntament va publicar per error, l’ha d’eliminar o, en cas de ser una de les persones directament afectades, fer-ne un ús exclusivament privat, per minimitzar qualsevol responsabilitat.