24 d'octubre de 2013
Les queixes han estat relacionades en la deficiència de la neteja urbana i dels solars, el sistema d'atorgament de les subvencions a les entitats, o en el pagament d'impostos o plusvàlues, entre d'altres.
Un total de 12 persones han presentat queixa en la darrera visita de l'oficina del Síndic de Greuges. Les queixes han estat relacionades en la deficiència de la neteja urbana i dels solars, el sistema d'atorgament de les subvencions a les entitats, o en el pagament d'impostos o plusvàlues.
D'altres, consultes han estat referides en la prestació de serveis deficients d'empreses de subministrament o del mal estat d'alguns camins o carreteres de competència supramunicipal, entre d'altres. Així mateix, ho ha explicat Jordi Sanchez, adjunt general del síndic de greuges.
La funció del síndic és defensar els drets dels ciutadans davant de possibles errors administratius. Del volum de queixes, al voltant del 60-70% tenen una base sòlida, i el 30-40% restant estaria emmarcada en un desacord de la ciutadania, i no hi hauria una afectació de dret. Segons els darrers estudis, el 93% de queixes presentades a través del síndic són resoltes amb èxit perquè l'administració les accepta i les resolt. I, a més, en un 95% dels casos es resolen als sis mesos d'inici de tràmit.
La propera visita de l'oficina del síndic de greuges a Cubelles no serà fins d'aquí un any.
Escolta entrevista Jordi Sánchez