26 de maig de 2020
Unitat Cubellenca es va imposar amb sis regidors, un resultat històric que no havia aconseguit cap partit des de començaments dels anys 90. Va doblar els regidors del PSC, segon partit més votat amb el millor resultat de la seva història. El comicis van suposar una revalidació dels partits del govern anterior amb ERC i el nou espai d’Iniciativa, Cubelles en Comú Podem; i també van causar una renovació tant de grups polítics com de regidors amb l’entrada de Ciutadans, Junts per Cubelles i la CUP
Aquest dimarts 26 de maig fa un any de les eleccions municipals. Unitat Cubellenca es va imposar amb sis regidors, un resultat històric que no s’havia repetit des de les victòries de l’Entesa als anys 80 i començaments dels 90. Va treure el doble de regidors que el PSC, segon partit més votat amb el millor resultat de la seva història local. El comicis també van suposar una revalidació dels partits del govern anterior amb el manteniment d’ERC i el nou espai d’Iniciativa, Cubelles en Comú Podem. Les eleccions de l’any passat també van causar una renovació tant de grups polítics com de regidors amb l’entrada de Ciutadans, la CUP i Junts per Cubelles.
A banda, els partits que havien configurat l’oposició durant la legislatura anterior van quedar sense representació o van desaparèixer. Per exemple, l’agrupació d'electors de Cubelles Sí Es Pot no es va tornar a presentar i els seus regidors no van involucrar-se en cap altra candidatura. D’altres formacions com Guanyem Cubelles i Cubellencs FIC van optar a la reelecció però no van obtenir prou suport de la ciutadania i van quedar fora de l’Ajuntament després de quatre anys d’existència. Per la seva banda, el PP, un dels partits amb una trajectòria de pes i amb resultats notables en les eleccions de Cubelles, fins i tot amb experiència dins del govern municipal en legislatures anteriors, va perdre bona part del suport i va quedar fora del consistori per primer cop des que es presentava. Tampoc va aconseguir entrar una formació nova, Centrats per Cubelles, la candidatura creada per Sílvia Romero, ex regidora popular i després no adscrita.
Amb tot, l’Ajuntament de Cubelles va passar de tenir 9 partits amb representació a tenir-ne 7. A més, també es va trencar la tendència del poc marge per les candidatures més votades. En aquesta ocasió, Unitat Cubellenca amb Rosa Fonoll al capdavant, va aconseguir 1.587 vots i 6 regidors, uns resultats que no només la van convertir en la guanyadora electoral, si no en la candidiata a l'alcaldia sense cap rival i en Unitat Cubellenca com a grup amb més pes al govern aquesta legislatura. Tal com es va confirmar dies després en la investidura i poques setmanes més tard amb la presentació de la reedició del pacte de govern amb ERC i Cubelles en Comú Podem, que aquesta vegada sumava amb una majoria de 9 regidors.