19 de juny de 2014
Les puntuacions mitjanes han estat superiors a les de l'any passat
Bones valoracions de les escoles dels resultats de les proves en competències bàsiques de sisè de primària. Els centres educatius han rebut aquest dimarts l’informe sobre els resultats obtinguts per l’alumnat del centre, i l’informe per a les famílies on se’ls comunica quin és el grau d’assoliment de les competències respecte la mitjana de Catalunya. Les proves de sisè avaluen l’assoliment de les competències bàsiques al finalitzar l’etapa obligatòria en les següents matèries: llengua catalana, llengua castellana, llengua anglesa i matemàtiques.
En el cas del Vora del Mar, el seu cap d’estudis, Josep Cors ha valorat molt positivament els resultats obtinguts que han vist créixer en escreix les notes sobretot en matemàtiques i anglès, respecte l’any passat. Josep Cors ha dit també que aquests bons resultats arriben amb la coincidència que aquest ha estat el primer alumnat que ha fet de P3 a 6è al centre.
Les puntuacions mitjanes d’enguany a tot Catalunya han estat superiors a les de l’any passat. Fet que s’ha repetit també a Cubelles. El Mar i Cel, ha millorat molt respecte als cursos anteriors, sobretot en llengua anglesa i expressió escrita, segons ha destacat la seva directora, Maria José González.. I els del Josep Andreu Charlie Rivel han obtingut en general notes per sobre de la mitjana i només lleugerament per sota en llengua castellana, ha explicat la seva directora, Pilar Gómez.
Un total de 70.566 alumnes de tot Catalunya van realitzar les proves els dies 6 i 7 de maig. Durant aquest curs escolar, un total de 96 centres de primària públics catalans han estat objecte d’auditoria pedagògica, quan l’any passat les proves de sisè de primària van posar de manifest que hi havia 8.000 alumnes que no superaven tres de les matèries avaluades a les proves. Un dels aspectes que ha destacat és la millora de resultats en les bandes baixes, fet que apropa l’alumnat de sisè als paràmetres d’Europa 2020, i un dels objectius marcats a l’Ofensiva de País a favor de l’èxit escolar. Pel que fa a les dades generals. Per exemple, en llengua catalana els centres participants en les auditories han obtingut 4,5 punts més que la mitjana d’evolució de Catalunya, i en matemàtiques la puntuació és de 6,3 punts més que la mitjana catalana. Enguany hi ha hagut un miler més d’alumnes que han realitzat la prova de competències bàsiques en relació a l’any passat.