18 de juliol de 2016
Dos dels candidats a encapçalar la nova formació, Marta Pascal i Ignasi Planas, van ser a Cubelles per presentar els seus projectes a uns dos cents joves militants de tot el país.
Entrevista a Robert Monzonis, president de la JNC al Garraf
La Joventut Nacionalista de Catalunya ha celebrat el seu Consell Nacional a Cubelles, amb la presència de 200 joves militants procedents dels quadres territorials de tot el país. L’acte ha comptat amb la inauguració per part de l'alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll, qui també és membre del Partit Demòcrata Català (PDC) fundat recentment. La trobada també va comptar amb la presència del secretari general de la JNC, Sergi Miquel; de l’alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, diputada de Junts pel Sí i presidenta de l'AMI, Neus Lloveras; del president executiu de l’agrupació comarcal de PDC del Garraf, Gerard Figueras, i del diputat al Congrés dels Diputats a Madrid, Carles Campuzano. Els joves independentistes també han comptat amb la presència dels candidats a liderar el PDC, Marta Pascal i Ignasi Planas.
En el marc d’aquest Consell Nacional els consellers nacionals han plantejat i aprovat diferents posicionaments polítics. S’han aprovat les següents mocions:
Moció:
Moció de suport a una candidatura olímpica Barcelona - Pirineu
Moció en defensa de la unitat de les col·leccions del Museu Nacional d’Art de Catalunya i el Museu de Lleida
Moció per respecte a la pagesia i contra els canvis del sistema de valoració cadastral sobre les construccions agrícoles, ramaderes i forestals
Moció de “Suport en la inclusió de la Vegueria Penedès dins la Llei de Vegueries del Parlament de Catalunya”