29 de maig de 2020
El regidor de Medi Ambient, Josep Ma Hugué, agraeix l’aportació però remarca que caldran més actuacions per frenar la regressió d'aquesta part del litoral
El departament de Costes i Medi Marí, depenent del ministeri per a la Transició ecològica i el Repte demogràfic, ha culminat les feines de regeneració de sorra de la platja Llarga, malmesa arran del temporal Gloria de començament d’any. En total, s’han aportat fins a 4.122m3 d’arena procedents de Les Salines, aprofitant que l’afectació de la tempesta sobre aquesta part del litoral cubellenc va ser mínima.
Des de l'Ajuntament de Cubelles, el regidor de Medi ambient, Josep Maria Hugué, ha agraït l'actuació de Costes i Medi marí, malgat reclamar accions de regeneració més intensives, atesa la regressió que ha experimentat tot el litoral central durant les darreres dues dècades, sense que s'hagi executat cap intervenció compensatòria en aquest temps a Cubelles.
Les feines van mobilitzar fins a cinc camions tipus banyera durant tres dies. Els treballs han permès la recuperació de l’estat habitual de la platja Llarga just abans que comenci el període de bany. El seu ús, tanmateix, dependrà de l’evolució de les fases de desconfinament que determini l’Estat i de les mesures de seguretat sanitària que s'estableixin.