13 de març de 2013
La finalitat és simplificar, facilitar i agilitzar tota la burocràcia que actualment acompanya la majoria de tràmits municipals
El govern vol modernitzar l'OPIC. La finalitat és simplificar, facilitar i agilitzar tota la burocràcia que actualment acompanya la majoria de tràmits municipals. La Regidoria de Participació Ciutadana pretén millorar el sistema d’atenció ciutadana amb la col·laboració tècnica de la Diputació de Barcelona. El calendari previst per les dues institucions passa per obtenir uns primers resultats al mes d'abril. I un cop analitzat l'estat actual de l'OPIC i les mancances i millores possibles, es redactarà un Pla d'Actuació que segons els càlculs de la Regidoria podria estar enllestit al mes de juny. El regidor de Participació Ciutadana, Xavier Grau, reconeix que els veïns tenen la percepció que l'administració local és lenta i feixuga. Des de la Regidoria admeten que el sistema actual de resposta als ciutadans s'allarga massa en el temps. Per aquest motiu, el govern vol aconseguir que els cubellencs i cubellenques puguin accedir i entrar en contacte amb el servei més còmodament.
La Regidoria de Participació Ciutadana espera que amb aquest projecte de modernització es pugui augmentar l’eficàcia i l’eficiència de l’atenció i oferir a la ciutadania un servei àgil. Tal com ha explicat el regidor Xavier Grau, primer de tot caldrà que els ciutadà passi a tenir un accés electrònic a l'administració.
Actualment, el projecte ha completat la seva primera fase, la de comunicació i planificació. Entre els mesos de març i abril es completaran la diagnosi i la personalització de l’inventari de tràmits, per després dissenyar el model d’Oficina de Participació i Informació Ciutadana que ha de tenir Cubelles. Finalment, caldrà aprovar el Pla d’Implantació d’aquests canvis que es preveu que es posi en marxa al mes de juny.