El patrimoni local s'acosta a les escoles

6 d'octubre de 2017


Els infants han participat d'un taller sobre l’evolució de les eines prehistòriques, i han visitat tant el Castell com l'Exposició Permanent Charlie Rivel

 

Reportatge amb entrevistes a diferents escolars que han participat de les activitats sobre patrimoni local (cliqueu sobre l'enllaç)

 

Les Jornades  Europees de Patrimoni a Cubelles van començar dijous a la tarda amb la presentació del llibre 'La Kesse i el Kosse' a la Font de la Canya. I ha seguit aquest divendres al matí amb una activitat adreçada a les escoles. La jornada ha començat amb el taller 'Més de dos milions d'anys', en el que l’alumnat de 5è ha rebut una explicació sobre l’evolució de les eines prehistòriques, a través de demostracions i d'una exposició d'eines. També s’ha realitzat una demostració d'encesa de foc. L'activitat ha anat a càrrec de Miquel Guardiola, arqueòleg especialista en tecnologia lítica, divulgador i didàctic en prehistòria i etnologia.

 

Les escoles també han visitat tant el Castell de Cubelles com  l’Exposició Permanent del Pallasso Charlie Rivel. Ràdio Cubelles ha pogut parlar amb diferents escolars de l’escola Charlie Rivel. Ens han explicat com han viatjat en el temps  i han aprés com vivia la gent més de dos milions d’anys enrere. Els infants han entrat entusiasmats dins el Castell. Han visitat diferents estances i han fet la descoberta dels grafits de les parets i sostres. 

 

Cal destacar que el taller 'Més de dos milions d'anys' es tornarà a repetir aquest dissabte obert a tot el públic. Serà a partir de les 11.00 h a la plaça del Castell.

 

D’altra banda, com ja hem dit dijous a la tarda es va presentar el llibre 'La Kesse i el Kosse' a la Font de la Canya. Aquest conte i quadern pedagògic explica els diferents jaciments de l'època que hi havia a la zona del Penedès i, entre ells, el jaciment de la Mota de Sant Pere de Cubelles. Dani López, arqueòleg. Precisament, diumenge s’acostarà la història d’aquest jaciment de la Mota en una caminada que es farà diumenge que, començarà a dos quarts de 10 del matí, des de la plaça del Castell i que anirà fins a la desembocadura del riu Foix, el niu de metralladores, i el Fortí de la Mota de Sant Pere


  • ALCALDESSA RESPON
  • L'informatiu
  • RÀDIO A LA CARTA
  • canal you tube
  • col·labora
  • Butlletins correu
  • des de 1981
  • ELECCIONS MUNICIPALS 2023
  • ESPECIAL BIBLIOTECA
  • història eleccions 1970-2019
  • paulina 100 anys
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles