31 de maig de 2023
La colla cubellenca es posa l’objectiu de carregar el seu primer castell de 7.
Els Castellers del Foix viatgen al País Valencià aquest cap de setmana i tindran l’honor d’actuar en una de les trobades més mítiques del món casteller, la de les muixerangues d’Algemesí, unes construccions que es consideren la llavor dels castells que es fan avui en dia a Catalunya.
L'oportunitat els ha sorgit gràcies als contactes amb els castellers de Vilafranca, colla padrina dels cubellencs. Una de les peticions que els han fet des del País Valencià, però, era que aixequessin almenys un castell de 7. Segons ha explicat a Ràdio Cubelles el cap de colla Àngel Moreno, en els últims assajos ja han aconseguit l’estructura fins al pom de dalt, sense l'acotxador ni l'enxaneta, però seran les sensacions i l'ambient allà el que acabarà de decidir si fan l'intent.
Aquest dissabte reuniran una vuitantena de castellers que participaran d'aquesta trobada de muixerangues, així com de les festes d'Algemesí.
Entrevista a ANGI HERNANDEZ i ANGEL MORENO, Castellers del Foix (10/05/2023)