2 d'octubre de 2019
Aquest any l'Ajuntament no ha participat dels actes de record en el segon aniversari del referèndum d'independència.
L'ANC i el CDR amb el suport d'ERC, Junts per Cubelles i la CUP han commemorat el segon aniversari de l'1 d'octubre. Els actes han arrencat a les sis de la tarda a la plaça de la vila on s'han elaborat dues pancartes. A les 19h, el parc de l'1 d'octubre del 2017 ha estat el lloc escollit per la lectura dels manifestos de l'ANC i el CDR.
Després, els assistents que ho han volgut han tornat a votar en una urna de l'1 d'octubre. Acte seguit, la concentració s'ha desplaçat fins a la plaça de la vila on s'han penjat les pancartes amb els lemes "República ja!" i "Ho tornarem a fer". Per tancar la jornada s'ha fet un sopar groc antirepressiu per recollir diners per les caixes de solidaritat.
A diferència de l'any passat, que es va inaugurar l'espai públic dedicat a l'1 d'octubre del 2017, en aquesta ocasió l'Ajuntament no ha participat en els actes commemoratius del referèndum.