Endesa considera la retirada d'una part dels espigons de les Salines com l'opció amb menys impacte pel litoral

17 de maig de 2021


Segons ha publicat el Diari de Tarragona, l’empresa energètica hauria lliurat al Ministeri de Transició Ecològica un estudi sobre les conseqüències d’actuar o no actuar en la dàrsena que formava part de la instal·lació de la central, davant del passeig de les Salines.

Endesa ha estudiat els possibles impactes de la retirada total, parcial o el manteniment de la dàrsena de la Tèrmica, situada davant del passeig de les Salines. El Diari de Tarragona ha fet públic un resum d'aquest estudi que explica quins serien els impactes per a les platges del voltant. Segons ha publicat el Diari de Tarragona, l’empresa energètica ja hauria lliurat al Ministeri de Transició Ecològica un informe que conclou que la solució amb menys impacte negatiu per l’entorn seria la retirada parcial de l’estructura costanera actual. L'opció més ben valorada seria treure uns 400 metres del dic principal (imatge) i l’aportació de sorra directament a les platges més afectades pel canvi, que segons l'estudi serien les de Cunit i Segur de Calafell. Aquesta opció faria que enlloc d’un espigó continu davant de les Salines com hi ha actualment, passaria a haver-hi dos espigons paral·lels a la costa, d’unes dimensions similars a les que ja hi ha davant les platges de Cunit.

 

Per la seva banda, els ajuntaments de Cubelles i de Cunit en el seu dia ja van donar el seu punt de vista contrari a la retirada total d'aquest espai per la desprotecció de la costa de la zona que podria provocar.


  • ENDESA SALINES DARSENA 2021.JPG
  • ALCALDESSA RESPON
  • L'informatiu
  • RÀDIO A LA CARTA
  • canal you tube
  • col·labora
  • Butlletins correu
  • des de 1981
  • ELECCIONS MUNICIPALS 2023
  • ESPECIAL BIBLIOTECA
  • història eleccions 1970-2019
  • paulina 100 anys
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles