27 de març de 2023
Durant la seva estrena, s'han mostrat totes les instal·lacions del nou equipament en una jornada que ha comptat amb els Muy Stone, els Dj's de l'entitat Joves de Cubelles i el hip hop de Chill Twins, premiats al darrer Go Talent de la Festa Jove, entre d'altres
Aquest divendres 24 de març s'ha inaugurat el nou Espai Jove, situat al carrer de Josep Mestres. Es tracta d'uns dels projectes posat en marxa per la ciutadania mateixa, a través dels pressupostos participatius dels anys 2020-2021, que suposa una millora qualitativa per als joves de la vila, ha destacat el regidor de Joventut, Narcís Pineda.
A la vegada, s’ha contemplat que l’equipament pugui funcionar independent de la zona tècnica per tal que els joves i les entitats juvenils hi puguin accedir i fer-ne ús, fins i tot quan l’àrea d’administració està tancada. El nou Espai Jove inclou diversos espais per a la formació amb aula d’ordinadors i d'estudi, però també amb espais d'esbarjo i una cuina, entre d'altres.
El nou servei representarà un salt qualitatiu en el desenvolupament de les polítiques municipals de joventut i una nova oportunitat per obrir noves línies de treball han apuntat tant el regidor de Joventut, Narcís Pineda, com l'alcaldessa, Rosa Fonoll, que s'han mostrat molt satisfets de disposar d'aquest nou espai "molt necessari donat que fins ara estaven en un espai molt reduït".
Els joves i les entitats juvenils se sumen als actes d'inauguració
Durant la inauguració s'han mostrat totes les instal·lacions de l'Espai Jove en una jornada que ha comptat amb els Muy Stone, els Dj's de l'entitat Joves de Cubelles i el hip hop de Chill Twins, premiats al darrer Go Talent de la Festa Jove. A banda, de la Irene Garcia que va fer un mural, també hi va haver la presència del pubillatge de Cubelles, de les timbaleres de l'ABP i de diverses entitats i grups juvenils.
Prèviament, ara fa una setmana, un grup de joves van pintar un mural amb temàtica antiracista que decora ara una de les parets d’entrada al recinte. La pintada es va fer en motiu del Dia Internacional de l'Eliminació de la Discriminació Racial i va comptar amb la col·laboració de Save The Children i l'espai Mestral.
Com és el nou Espai Jove?
El nou equipament manté el punt d'informació juvenil, l'assessoria acadèmia, laboral (referent d’ocupació juvenil) i de salut, sala d'estudi amb ordinadors i dinamització d'activitats formatives i de lleure. Però, amb l'estrena del nou Espai Jove, aquests serveis es complementen ara amb nous espais com ara una sala de formació, una aula d'estudi i un punt de trobada. La distribució de l’equipament permetrà oferir aquests serveis i activitats simultàniament, cosa que no permetia l’actual Espai Jove en tractar-se d’una sola sala polivalent. A més, es disposarà d’un lloc de trobada informal on els joves es podran trobar, xerrar i jugar sense necessitat de participar en cap activitat dirigida. Tots els espais són polivalents i el mobiliari s'adapta per fer activitats diverses, ha apuntat el regidor de Joventut, Narcís Pineda.
El nou Espai Jove, proposta dels pressupostos participatius dels anys 2020-2021
El trasllat i la millora de l'Espai Jove s'ha estat treballant des del 2017 quan es va anunciar que el govern d'aleshores havia decidit tancar la Llar d'Infants l'Estel. Poc després, l'Ajuntament va encarregar el projecte de reforma i al 2019 es va elaborar i aprovar el pla d'usos amb participació dels usuaris d'aquell moment.
Van passar els mesos i l'obra no entrava en els pressupostos ordinaris, cosa que va portar un grup de joves a presentar-ho com una proposta dels pressupostos participatius dels anys 2020-2021. Amb 327 vots i un cost previst de 81.000 euros, la reforma de l'antiga llar d'infants per acollir l'Espai Jove va ser una de les idees guanyadores. El regidor de Joventut, Narcís Pineda ha reconegut que els joves han hagut de tenir paciència perquè la posada en marxa del nou equipament ha trigat temps en fer-se realitat.
Finalment, les obres s'han licitat i executat durant el 2022. De fet, l'octubre passat es van donar per acabades, però la necessitat d'aules de l'escola Charlie Rivel a causa del perill d'esfondrament d'un mur, ha endarrerit la posada a punt de l'edifici com a Espai Jove.