20 d'abril de 2018
El gruix de les queixes es van presentar pel tancament de la Llar d'Infants l'Estel. L’organisme de defensa de la ciutadania ha publicat recentment el seu informe anual dedicat a l’Ajuntament, fruit del conveni signat l'any 2008.
El Síndic de Greuges ha publicat l'informe del 2017 sobre Cubelles. L’organisme de defensa de la ciutadania ha recollit 43 queixes i 35 consultes a Cubelles. 29 de les queixes anaven dirigides a l'Ajuntament i una de les més repetides fa referència al tancament de la llar d’infants municipal l’Estel. Per aquesta qüestió, el Síndic ha rebut 16 queixes. Tanmateix l’organisme ha conclòs que no s’ha produït cap irregularitat en aquesta decisió.
El Síndic també destaca que l’Ajuntament ha reduït la durada del procediment i el temps de resposta en comparació amb els anys anteriors. En aquest sentit, l'Ajuntament ha passat de respondre en més de 122 dies de mitjana a respondre en uns 94 dies aquest 2017. Una altra de les dades que recull l’informe, és que durant 2017 s’han finalitzat 35 actuacions (66%). La majoria (62,9%) s’han tancat com a no-irregularitat i són conseqüència del tancament de l’escola bressol. En un 37,1% dels casos en què s’ha detectat una irregularitat o bé s’ha solucionat abans que el Síndic formulés suggeriments o recomanacions, o bé s’ha acceptat la resolució un cop el Síndic s’hi ha pronunciat. En aquest sentit, el Síndic explica que davant les queixes de la ciutadania en matèria de polítiques territorials, l’Ajuntament ha reparat algunes voreres i ha sancionat vehicles que, per la velocitat, danyaven les vies públiques; ha accelerat la poda d’arbres, o ha requerit, entre d’altres, la neteja de solars i el compliment de la normativa urbanística. En matèria de tributs, l’Ajuntament ha anul·lat liquidacions practicades incorrectament a nom de la persona interessada.
Segons explica el Síndic, les dues administracions també segueixen treballant en diverses qüestions. En aquest sentit, col·laboren per resoldre un problema de neteja d’un solar, per adoptar mesures en una finca abandonada o per resoldre el problema d’inscripcions indegudes en centres d’ensenyament.
En comparació amb anys anteriors, el nombre de queixes recollides a Cubelles s'ha reduït de 47 (2016) a 43 (2017). Tanmateix, el nombre de queixes dirigides a l'Ajuntament ha passat de 25 el 2016 a 29 aquest 2017.
Totes les dades recollides pel Síndic de Greuges es poden consultar als informes anuals, publicats al web sindic.cat.