L’Ajuntament ha començat les actuacions contra la plaga de l’eruga processionària

18 d'octubre de 2016


Paral·lelament, aquest dilluns van començar els treballs de poda de l’arbrat a diverses zones del municipi

 

Resultado de imagen de processionària pi cubelles

 

Entrevista a Josep Maria Hugué, regidor de Medi Ambient

 

L'Ajuntament ha començat aquesta setmana el tractament contra la processionària del pi. L'Ajuntament els aplicarà de forma preventiva als pins dels espais públics, i s'insta a fer-ho també als espais privats. La previsió és que els treballs en el tractament  contra la processionària del pi es portin a terme al llarg d’aquesta setmana, depenen de les condicions climatològiques. Es busca atacar les bosses amb les larves.

 

L'Ajuntament, com cada any a l'octubre, aplica els tractaments als pins ubicats en espais públics per reduir la població d'aquest insecte. Els productes que es fan servir són els homologats i són totalment innocus per als humans, i inofensius contra altres espècies animals o vegetals perquè estan pensats per atacar només les erugues de processionària, evitant-ne el seu creixement.

 

Donades les previsions de plaga es recomana que els propietaris de pins i cedres situats en jardins privats també facin tractaments per evitar contagis a la vegetació propera.  La Regidoria de Medi ambient es posa a disposició de tots els ciutadans i ciutadanes amb pins a la seva propietat per informar-los i assessorar-los al respecte.

 

Explicació de la processionària

La processionària del pi és una plaga molt coneguda dels nostres boscos i jardins que s'identifica ràpidament per la presència de les típiques bosses de pèls blancs a les branques dels pins i, a la primavera, per la presència de processons d'erugues que ens causen molestos efectes urticants si les toquem o ens hi acostem massa. Les erugues també poden causar danys importants als ulls, a persones al·lèrgiques i als animals domèstics. Les papallones neixen a l'estiu i posteriorment les femelles posen ous al capdamunt de les fulles dels pins. Al cap d'un mes neixen les erugues que s'alimenten d'aquestes agulles. En aquest moment és l’estadi més vulnerable de la plaga i per tant l’idoni per fer tractament. Quan arriba el fred, les erugues formen les bosses de pèls sedosos dins de les quals passen l'hivern a resguard de les baixes temperatures, i d'on surten a les nits per alimentar-se de les fulles de pi de l'entorn més pròxim. Al final de l'hivern baixen dels arbres i formen les processons amb l'objectiu de buscar un indret adequat per enterrar-se i construir el capoll, on fan la crisalidació, i donen lloc a noves papallones a l'estiu següent, per bé que algunes poden trigar dos o més anys a fer-ho.

 

 

D'altra banda, aquest dilluns van començar els treballs de poda de l’arbrat a diverses zones del municipi. L’Ajuntament de Cubelles duu a terme periòdicament aquestes actuacions per tal d’evitar problemes ocasionats per la proximitat de les branques a les façanes, afectació a la senyalització vertical, als semàfors, línies elèctriques o de telefonia i sobretot per reduir problemes fitosanitaris provocats per malalties de l’arbrat o insectes, o afectacions a la salut de les persones, com les al·lèrgies.

 

 


  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles