9 de febrer de 2022
L'objectiu d'aquesta activitat és donar a conèixer una proposta alternativa d'esport, desvinculada de qualsevol connotació competitiva, que fomenti una estreta vinculació amb la resta de companys i companyes amb qui es duen a terme aquestes pràctiques esportives en un entorn obert a l'aire lliure
L'alumnat de cinquè de les tres escoles de Cubelles, Josep Andreu Charlie Rivel, Vora del Mar i Mar i Cel han participat aquest dimecres 9 de febrer d'una a la sortida d'Educació física, a través del Consell Esportiu del Garraf i en col·laboració amb la Regidoria d'Esports. L'activitat, que s'ha realitzat al camp de futbol Josep Pons i Ventura, ha servit de cloenda a un treball que prèviament s'ha realitzat a l'aula de les diferents escoles, mitjançant un dossier on s'explica la dinàmica dels diferents jocs que s'han hagut de posar en pràctica, en diferents rotacions.
Un dels jocs que han practicat els infants ha estat el de matar conills que consisteix en mirar de tocar la resta de jugadors amb una pilota. Un requisit important és que la pilota sigui tova i lleugera (per no fer mal a la resta de jugadors), però prou consistent com perquè es llanci ràpid. Hi poden jugar totes les persones com sigui possible, depén de l'espai que pot ser tan gran com reduït pero millor gran.
Un altre joc és el Ultimate Frisbee. En aquest cas l'equip que té el disc intenta passar-lo endavant sense deixar-lo caure i rebre'l en una zona d'anotació: això és un punt. L'altre equip intenta interceptar el disc. És un esport sense contacte i els equips són mixtes. L'altre aspecte important de l'Ultimate és que no hi ha àrbitres, els jugadors han de prendre les decisions per ells mateixos i si no es posen d’acord es torna a la situació de joc anterior.
Finalment, també han jugat al cobol, és el joc de la cooperació universal. Els infants aprenen i apliquen les tècniques de treball en equip, de la cooperació i de l'aprenentatge cooperatiu.
L'objectiu d'aquesta activitat és donar a conèixer una proposta alternativa d'esport, desvinculada de qualsevol connotació competitiva, que fomenti una estreta vinculació amb la resta de companys i companyes amb qui es duen a terme aquestes pràctiques esportives en un entorn obert a l'aire lliure. I és que els jocs cooperatius ben utilitzats, poden esdevenir un bon recurs didàctic per tal de generar entre l'alumnat actituds solidàries, per a fomentar les relacions interpersonals dins del grup, per a promoure situacions en les quals es regulin els conflictes de forma col·lectiva. De fet, els jocs cooperatius incrementen la comunicació intra grupal, millorant l’ambient de grup.