31 de gener de 2022
L'alumnat cantarà la cançó ‘El món seria més feliç” i mostrarà a través d'una exposició els símbols i dibuixos de la pau que han preparat per aquest dia
Aquest dilluns 31 de gener tot l’alumnat de l’escola Vora del Mar sortirà a la pista del centre per celebrar el dia de la Pau i cantaran tots plegats la cançó ‘El món seria més feliç” de Guardiola Groga. A l'acte commemoratiu, que tindrà lloc a dos quarts de quatre de la tarda, hi serà present tot l’alumnat del centre; els professionals de l’escola, la presidenta de l’AFA, Mercè Torres; la regidora d’Educació, Esther Soler; l’alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll, i la directora de l’Escola Vora del Mar, Mercè Garcia.
Transformació del pati de l'escola Vora del Mar
En la seva estada a Ràdio Cubelles la directora del centre, Mercè Garcia, parla d'aquesta efemèride i dels detalls del projecte de configuració dels racons verds que va ser l’opció més votada dels pressupostos participatius 2020-2021 amb 595 vots i una valoració econòmica de 40.000€.
Les obres que s'han estat executat dins del mes de gener de 2022, s’han dividit en dos lots. El primer lot, ha consistit en l’enderroc d'una part de la pista esportiva amb aportacions de terra per perfilar el terreny i amb la plantació d’arbres grans que han anat a càrrec de Jardineria El Papiol per import de 17.000,57 €. Mentre que el segon lot s'ha referit a les obres de construcció dels racons verds executades per l’empresa Milanta-Craft SLU, per import de 22.997,17€. Aquestes accions consisteixen en transformar una part del pati de l’escola Vora del Mar en un ambient pedagògic ric en propostes d’interacció, descobriment, manipulació i experimentació per a l’alumnat. L’empresa Milanta ha fet servir diferents materials (troncs, plantes, terra, fibres naturals, pedres...) amb diferents configuracions (taules, bancs, sorrals, camins...).