26 de setembre de 2023
Les dades confirmen que les visites turístiques que abans es repartien entre els dos llocs, ara s’han concentrat a l’oficina del Castell.
L’oficina de turisme del Castell ha aconseguit absorbir els usuaris del punt d’informació de la platja desaparegut amb les obres del passeig. Les dades recollides des de la regidoria de Turisme confirmen que s’ha mantingut un nombre d’usuaris similar d’un estiu a l’altre. El 2022 es van superar els 1.500 visitants i aquest 2023 s’ha fregat la mateixa xifra, amb un lleuger descens d’unes 50 persones.
La tècnica de Turisme de l’Ajuntament, Imma Laborda, ha comentat a Ràdio Cubelles que les dades confirmen que les visites que abans es repartien entre els dos llocs, ara s’han concentrat a l’oficina del Castell.
En aquest aspecte, Imma Laborda, tècnica de Turisme, ha destacat l’ampliació de l’horari de l’oficina del Castell com un factor important per poder absorbir els visitants que abans potser passaven pel punt de la platja.
Pel que fa al tipus d'usuari, per primera vegada els residents han superat als visitants d’altres municipis a l’hora de demanar informació. Concretament, un 53% de les consultes d’aquest estiu provenen de persones que viuen a Cubelles.
La regidoria de Turisme també treballa amb empreses i altres serveis públics perquè puguin presentar-se com a punts d’informació turístics.
Imma Laborda, tècnica de turisme.
De cara a la temporada que ve, la regidoria espera poder tornar a oferir un punt d’atenció turística a la zona del passeig. Segons ha explicat recentment el regidor de Turisme, Narcís Pineda, la idea inicial era posar un mòdul prefabricat, però que potser pensen en altres opcions.
Pel que fa a les dades d’ocupació als allotjaments turístics de la vila, els números han continuat pràcticament igual que el 2022, segons les dades recollides per l’Ajuntament.