Malgrat el confinament, les restriccions i els ajustos pressupostaris, la Regidoria de Cultura i les entitats aposten per la creativitat per superar aquests moments i organitzen una Setmana Cultural Virtual
Aquest dijous, coincidint amb Sant Jordi, les entitats de la vila i l'Ajuntament han col·laborat per oferir una Setmana Cultural Virtual. La programació conté continguts visuals, nous i d’arxiu que es podran veure a les xarxes socials de l’Ajuntament fins diumenge. Al llarg dels 4 dies de programació es podrà veure espectacles, escoltar conferències, participar als balls populars, gaudir de concerts o escoltar entrevistes, entre d'altres. Els més de vint actes es publicaran periòdicament, el dia i l'hora marcats, en format de vídeo al canal municipal de YouTube.
El programa previst és el següent:
46a SETMANA CULTURAL CONFINADA
Exposicions
Durant tota la setmana, disponible a la web de l’ABPC: Personalitza el Viagrot i Personalitza la Draga. Arxius imprimibles per pintar i arxius retallables per personalitzar els dracs de Cubelles.
Cercavila de gegants, capgrossos i bèsties infantils, dels nens i nenes de Cubelles. Fes el teu capgròs i participa-hi! Tots els nens i nenes que vulguin poden enviar fotos i vídeos del seu propi capgròs a cultura@cubelles.cat i prendre part de la cercavila. Organitza: El Cubell.
A partir del 23 d’abril, Versions del grafit del Cavaller del Castell, a càrrec de diversos artistes de l’associacióCrea Cubelles. Pots participar-hi fent la teva versió del cavaller i enviant-la a cultura@cubelles.cat fins el 30 d’abril. Inauguració a les 10.00 h.
A partir del 23 d’abril, exposició fotogràfica: Cubelles durant els anys de la postguerra (1939-1970), a càrrec del GEC Amics del Castell. Inauguració a les 10.30 h.
A partir del 23 d’abril, exposició: Portades dels Anuaris i les separates del GEC Amics del Castell (2001-2019). Inauguració a les 11.30 h.
A les 18.00 h., recital de poesies per part de socis dels GEC Amics del Castell. Organitza: GEC Amics del Castell.
A les 19.00 h., entrevista a Manolo Millán, coautor del poemari KAIRÓS, de Cesca Calaf i Manolo Millan presentat per Josep Lluís Villanueva, i lectura de poemes a càrrec de Mònica Muntané.
A les 18.00 h., conferència de l’arqueòleg Dani López: L’antiga ciutat portuària ibèrica de Cubelles. Organitza: GEC Amics del Castell.
A les 19.00 h., entrevista a Joan Pujol, sobre els inicis de l’Agrupació de Balls Populars, a càrrec de Lolo Garcia.
A les 19.30 h, publicació de les nominades al premi a Millor Novel·la Negra escrita per una dona en el 2019, tant en català com en castellà i publicació del guanyador/a al premi Homenatge a un personatge històric de la novel·la negra, a càrrec de Cubelles Noir.
A les 20.15 h., Hora del Conte amb Glòria Carretero, Mercè Garcia i Noèlia Garcia, directores de les escoles Charlie Rivel, Vora del Mar i Mar i Cel.
A les 20.30 h., projecció en vídeo del Segon Festival de Música-Trobada de Cultures, dins la Setmana Cultural de 1990. Organitza: GEC Amics del Castell.
Dissabte, 25 d’abril
A les 18.00 h., entrevista/conferència de Xavier Pons Guillamon sobre la vida i obra del Dr. Remigi Juncà, moderada per Lolo Garcia. Organitza: GEC Amics del Castell.
A les 19.00 h., projecció en vídeo de la Setmana Cultural de 1977 i 1978. Organitza: GEC Amics del Castell.
A les 20.15 h., projecció de l’obra de teatre Les Teresines del Grup del Teatre del Casal de Cultura.
A les 22.00 h., concert d’artistes cubellencs: Pasku Fernández (pop espanyol), Muy Stone (pop-rock), Daniel Villa (flamenco-pop), The Q-bel·les (cappella), Cartagarian (rock), Projecte Júlia (pop) i Noctämbuls (rock).
Diumenge, 26 d'abril
A les 12.00 h, inici de la cercavila virtual dels balls populars de l’Agrupació de Balls Populars de Cubelles, amb la participació dels gegants, capgrossos, bastoneres, timbaleres, timbalers, diables, infernals...
A les 19.00 h., projecció de l’espectacle Tot un mon 2, un recorregut virtual pels carrers de Cubelles i els secrets de les estances tancades del Castell.