1 de març de 2018
La regidora d’ERC Ester Pèrez ha llegit un comunicat en favor del model d’immersió lingüística i en contra de les polítiques anunciades pel govern espanyol
El món municipal es mou i fa costat a la plataforma Somescola en la defensa de la immersió lingüística i el model d’escola catalana. També a Cubelles un grup de persones s’ha concentrat en suport al model d'escola catalana aquest dimecres a la tarda davant de l’Ajuntament. Ester Pèrez, regidora d’ERC llegia el manifest.
Somescola fa una crida a tota la comunitat educativa perquè faci seva la campanya (AMPA, direccions dels centres educatius, professorat, sindicat i la resta d’entitats que fan que l’escola catalana hagi sigut i segueixi sent una realitat). Somescola considera “intolerable” les intencions del govern espanyol d’introduir una casella en la preinscripció escolar on els pares i mares puguin triar la llengua d’escolarització dels infants i “l’ús de l’escola com a element polític”. Amb la inclusió d’aquesta casella “el govern espanyol vol trencar la cohesió social i dividir la societat".
El moviment Somescola l’integren entitats cíviques, culturals i de tot l’àmbit educatiu que ens organitzem per refermar el suport a l’escola catalana i al model de cohesió social que aquesta representa. Neix amb l’objectiu de coordinar totes aquelles persones, entitats i institucions que es comprometen a actuar de manera activa en suport del model educatiu català, que contribueix a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure, i que no separa els infants i joves per la seva llengua d’origen.