30 de setembre de 2019
El seguiment de la convocatòria internacional aquest divendres no ha estat total però ha buidat notablement les aules tant a l’institut Les Vinyes com a l’Institut Cubelles.
Segons les dades recollides per Ràdio Cubelles, als cursos de 3r i 4t d’ESO és on s’ha notat més l’absència d’alumnes. En aquests cursos el seguiment hauria estat d’un 90% aproximadament a l’Institut Cubelles i una mica menor a l’Institut Les Vinyes. En aquest cas, a la classe de 3A hi ha hagut un 100% de vaga, mentre que a 3B ha estat del 73%. A la classe de 4t A el seguiment ha estat d’un 65% i a 4t B del 73%. A Batxillerat que només es cursa a l’Institut Cubelles, un 60% dels alumnes no han assistit a classe.
La Vaga Mundial pel Clima convocada per aquest divendres 27 de setembre ha comptat a Catalunya amb el suport dels sindicats estudiantils. El manifest per la Vaga mundial pel clima diu: ‘Volem salvaguardar el nostre futur, posat ara mateix en qüestió. Ja n’hi ha prou de pors electorals, de mesures a curt termini i d’enganys oportunistes. Exigim el dret de vida: som la natura defensant-se a si mateixa’.