18 de juny de 2014
L’AMPA alerta que la unitat de suport a l’educació especial haurà d’atendre el doble d’alumnes amb els mateixos recursos que fa sis anys enrere
L’Ampa de l’escola Vora del Mar alerta del descens de recursos en la inclusió a les escoles públiques. Ara fa sis anys, es va crear a l’escola Vora del Mar la Unitat de recolzament a la Educació Especial a través d’una USEE. Aleshores, el servei es prestava a 5 alumnes, la xifra s’ha vist incrementada aquest any amb 11 infants, en canvi el nombre de mestres no ha crescut. Maria Cabello, presidenta de l’AMPA a l’escola Vora del Mar, i membre de la comissió de l’escola Inclusiva a la Federació d’Ampes de Mares i Pares i Alumnes de Catalunya (Fapac) considera que les retallades en educació provoquen un endarreriment de l’escola inclusiva a les aules.
La Federació d’Ampes Catalanes (Fapac) han denunciat a través d’un manifest el descens en els últims anys del nombre de professorat en les USEES, tenint en compte l’augment d’alumnes amb necessitats educatives especials, que s’ha produït en els últims dos anys, i que estan escolaritzats en centres públics. Així ho ha explicat Maria Cabello, presidenta de l'Ampa del Vora del Mar en una entrevista a Ràdio Cubelles.
La Fapac atribueix a les retallades en educació, i a la falta de voluntat política de la Generalitat, que les famílies amb fills amb necessitats especials optin per les escoles especials, i no per centres públics per por que els seus fills puguin quedar arraconats per manca de recursos per atendre’ls adequadament.