26 de novembre de 2014
El nou pla ha consistit en què els pares i mares han pogut recollir als alumnes pel carrer de Charlie Rivel
L’escola Vora del Mar i la llar d’infants La Draga han estrenat aquest migdia el nou protocol de sortida dels alumnes en cas de pluja. El nou pla ha consistit en què els pares i mares han pogut recollir als alumnes pel carrer de Charlie Rivel.
Després que les inundacions de tots els carrers del voltant d’aquesta zona educativa s’hagin tornar a inundar bona part del matí, la direcció del centre, l’AMPA i la policia local han decidit posar en pràctica per primera vegada l’alternativa per evitar les molèsties de les famílies en la recollida dels alumnes. Ràdio Cubelles s’ha posat en contacte amb l’inspector en cap de la policia local, Daniel Guillem, ha confirmat que avui s’ha estrenat aquest protocol. I el regidor d’Obres i Serveis, Pere Lleó, ha explicat de quina manera s’actuarà en casos com el d’avui a l’escola Vora del Mar.
El fet que la pluja s’hagi aturat aproximadament una hora abans de la sortida dels alumnes també ha facilitat el moviment de pares i mares per la zona. Les bombes en 30 minuts poden engolir l’aigua que nega sobretot el carrer de la Millera, per aquest motiu, els problemes apareixen quan coincideix amb pluja intensa que deixa molts litres en poca estona i a més és l’hora d’entrar o sortir de l’escola.
Tot i aquestes mesures que s’han posat en marxa des d’avui, però, el funcionament de l’escola Vora del Mar pateix els efectes d’aquestes pluges torrencials. Mentre l’alumnat està a les aules, l’accés o sortida de l’escola és mínim, però al llarg de la jornada hi acudeix personal de menjador, de l’AMPA i de les famílies o d’altres persones que realitzen activitats externes. De fet, aquest matí algunes d'aquestes persones que han acudit al centre, s'han trobat que tot i que el carrer Charlie Rivel no estava tallat l'acumulació d'aigua en moments puntuals tampoc permetien creuar-lo sense mullar-se els peus.