4 d'abril de 2023
Durant la jornada de divendres 31 de març l'alumnat va prendre part de diverses activitats de conscienciació amb l'objectiu de sensibilitzar sobre les necessitats i drets de les persones amb autisme
En motiu del Dia Mundial de l'Autisme que es commemora cada 2 d'abril, els infants de sisè de l'escola Vora del Mar han participat de tres dinàmiques, adreçades als diferents cicles de la comunitat educativa: infantil, mitjans i grans. Així, durant la jornada de divendres 31 de març l'alumnat va prendre part de diverses activitats de conscienciació. Els més petits han treballat l'autisme, a través del llibre 'El cassó d'en Gerard'. Mentre que els mitjans han fet una cursa i els més gran han llegit el manifest. Tot plegat per posar en relleu la necessitat de contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones amb autisme, perquè puguin portar una vida plena i gratificant com a part integrant de la societat.
Manifest Dia Mundial de l'Autisme
TENIR AUTISME NO SIGNIFICA NO SER HUMÀ, SINÓ SER DIFERENT
El 2 d'abril se celebra el Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, data instaurada per les Nacions Unides per visibilitar les persones amb trastorn de l'espectre de l'autisme (TEA) i contribuir a promoure l'exercici efectiu dels seus drets. La creació d'aquesta efemèride va sorgir l'any 2007, per iniciativa de l'Assemblea General de les Nacions Unides. Es va triar el 2 d'abril com a data per celebrar el Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, amb la finalitat d'impulsar la millora de la qualitat de vida de les persones amb Trastorn amb Espectre Autista (TEA), així com promoure'n la inclusió en tots els àmbits de la societat.
Cada any, el moviment associatiu de l'autisme a Espanya promou una campanya de sensibilització amb l'objectiu que la ciutadania conegui millor l'especificitat de l'autisme, emfatitzi amb les persones a l'espectre i les seves famílies, i contribueixi així a millorar-ne la qualitat de vida ja participar a la societat en igualtat de condicions.
Tot i que les persones autistes comparteixen el mateix diagnòstic, cadascuna és diferent de les altres i té les seves pròpies capacitats, necessitats i interessos. Per això, necessita uns suports individualitzats i especialitzats que s'ajustin a cada etapa del seu cicle vital per promoure'n la participació social en igualtat de condicions. La gamma de colors mostra també aquesta gran diversitat , especificitat i singularitat que hi ha dins de l'espectre autista.
QUÈ ÉS?
L'Autisme o Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) és un trastorn d'origen neurobiològic que afecta el funcionament del cervell i el sistema nerviós i es presenta a les primeres etapes de la infància. Aquesta condició es caracteritza per afectar la interacció amb el món exterior, el contacte amb les persones de l'entorn, així com problemes de comunicació verbal.
L'autisme és una condició que no discrimina sexe, edat, religió o condició econòmica. Tot i això, moltes vegades les persones amb autisme marquen la diferència convertint-se en veritables exemples de vida per als altres.
A continuació, citarem alguns casos de persones amb autisme, que s'han destacat per les seves habilitats i contribucions a la humanitat: Albert Einstein A les primeres etapes de la seva vida va mostrar certes característiques d'aquesta condició, ja que va començar el llenguatge a una edat tardana. Li va costar socialitzar i va tenir seriosos problemes durant la seva formació.
No obstant això, és considerat com un dels grans científics més coneguts del segle XX, amb grans aportacions a la humanitat tals com la fórmula de la Teoria de la Relativitat Espacial, efecte fotoelèctric, així com contribucions notables a la física teòrica i la mecànica quàntica . Isaac Newton Considerat en l'actualitat com un dels científics més influents, va marcar un abans i un després el món de les ciències amb el seu famós descobriment de la Teoria de la Gravetat.
També va néixer amb l’espectre autista. Wolfgang Amadeus Mozart Un dels grans músics de tots els temps. Des de molt jove va destacar com a compositor de grans peces musicals, que van ser el resultat de llargues hores en total aïllament. El contacte amb altres persones li feia por, una característica de les persones amb autisme. Des de l’escola Vora del Mar de Cubelles, ens sumem a aquest moviment i reivindiquem la inclusió d’aquestes persones a la nostra societat d’una manera plena, total i enriquidora.