1 d'agost de 2023
Fins a 210 patins prendran part de la prova que tindrà el Club Marítim Cubelles com a punt de sortida
Més de 200 navegants s'han inscrit en la Regata d'Exhibició de patí a vela que es durà a terme a Vilanova i la Geltrú els pròxims 16 i 17 de setembre. Aquesta xifra ha superat àmpliament les expectatives de l'organització, que està preparant l'esdeveniment com la primera regata preliminar de la 37a Copa Amèrica. Mai en la història de la classe patí a vela sènior, s'havia registrat una participació tan massiva.
La gran quantitat d'inscripcions ha portat a l'organització a estudiar acuradament el format més adequat per a garantir la seguretat de totes les embarcacions, la qual cosa representa un desafiament a causa de l'elevat nombre de participants. Tant la regata d'exhibició com la Copa Amèrica en la mar exigeixen un risc zero, i per això s'estan prenent mesures per a aconseguir-lo.
El Club Marítim Cubelles, encapçalat pel seu president Jordi Aránega, serà l'amfitrió d'aquest històric esdeveniment, i s'enfronta al repte de rebre i acomodar a totes les embarcacions i participants. La densitat d'embarcacions que s'esperen en l'escar del club és sense precedents, i s'estan duent a terme converses amb l'ajuntament i amb Costas per a organitzar la distribució de manera ordenada. Aranéga ha parlat de l'esdeveniment en una entrevista a l'emissora municipal.
En definitiva, la magnitud de la participació i l'entusiasme dels 210 navegants mostren que aquesta competició constituirà un moment històric per a la classe patí a vela, i tots esperen viure una experiència única en primera persona. Els clubs catalans són els que aporten més regatistes, però cal destacar la participació de navegants del País Valencià, o fins i tot de països com Bèlgica Alemanya o Àustria.