5 de juny de 2012
A l’OPIC s’ha instal·lat un expositor informatiu amb el material per enviar per correu les reclamacions
A partir d’ara la bústia de l’oficina del Síndic de Greuges que hi havia instal·lada a l’OPIC ha deixat pas a un punt informatiu que substitueix l’anterior sistema de tramesa de les queixes. Aquest nou punt de recollida permet al ciutadà redactar la seva queixa i es posa a la seva disposició un sobre amb el franqueig pagat per tal que s’enviï gratuïtament a l’oficina del Síndic de Greuges de manera gratuïta.
L’oficina del Síndic de Greuges i l’Ajuntament de Cubelles van signar a finals de 2008 el conveni pel qual es facilita als veïns i veïnes dipositar les queixes quan considerin que l’administració ha vulnerat els seus drets. Així, a banda d’aquest nou sistema, un equip d’assessors de la institució es desplaça periòdicament al municipi per rebre queixes i consultes en persona. El conveni també estableix que el Síndic ha d'oferir a l'Ajuntament una supervisió singularitzada de la seva actuació.
Aquesta es concreta, d'una banda, en la tramesa a l'Ajuntament d'un informe anual que recull la situació de les queixes gestionades referents al municipi i una estadística de les consultes provinents de persones i entitats de Cubelles ateses des del Síndic. D'altra banda, el Síndic pot assistir a un plenari municipal per exposar i debatre l'informe esmentat. Les dues institucions també van acordar donar la màxima celeritat a la tramitació de les queixes presentades al Síndic que afectin a competències municipals.