26 de juliol de 2021
L'esdeveniment creix en dos dies encarant l'any que ve el seu decenni
Aquest dilluns, 26 de juliol s'ha presentat oficialment la 9a Mostra de Pallassos i Pallasses de Cubelles. L'esdeveniment, que es celebrarà aquest dijous 29 i divendres 30 de juliol, es repartirà en diversos espais municipals com ara els jardins de Can Travé; les places de la Vila, Mercat i Jaume Marsé o el carrer Major. Inclourà vuit espectacles i un homenatge dedicat al centenari de Paulina Andreu Rivel Schumann, filla adoptiva de Cubelles i gran dama del circ europeu del segle XX qui va morir la tardor passada i hauria fet cent anys el febrer d’aquest 2021.
També es podran veure espectacles de renom a Catalunya com La Marabunta del vilanoví Guillem Albà o Veus que no veus de Pepa Plana. I, a banda, tindran cabuda propostes de les companyies La Bella Tour, La Intrèpida, Circ Vermut, Cap i Cua, Teatre Mòbil i Marcel Gros o Pessic de Circ.
La regidora de Cultura, Ester Soler, ha destacat la consolidació de la Mostra que destaca, enguany, per la rellevància que tindrà amb l'homenatge a Paulina Andreu Rivel Schumann pel seu centenari i perquè creix en dos dies encarant l'any que ve el seu decenni. El pressupost d'aquesta 9a edició és de 30.000€ (20.568€ els aporta l'Ajuntament; 5.500€ per part de la Diputació i 3.932,50€ la Generalitat a través del programa punt cat)
En el seu torn de paraula, el pallasso cubellenc, Pep Callau, ha destacat que, tot i les circunstàncies actuals per la pandèmia, la cultura creix arribant a la 9a edició. Callau ha posat en valor el nivell de qualitat de la programació que conté diversos espectacles, excel·lents, en una mostra consolidada a la comarca del Garraf.
Finalment, l'alcaldessa Rosa Fonoll ha posat en valor el caliu que sempre ha rebut Paulina Schumann a la vila.
Fonoll també ha recordat els inicis de la Mostra ara fa nou edicions.
La programació de la Mostra es pot consultar des del portal web de l'Ajuntament (cubelles.cat). També, l'emissora municipal Ràdio Cubelles ha entrevistat al conjunt de companyies que estaran a Cubelles els dies 29 i 30 de juliol. (Recupera-les a la carta)
Programació 9a Mostra de Pallassos i Pallasses de Cubelles
125 ANYS DE CHARLIE RIVEL I 100 ANYS PAULINA SCHUMANN
Dijous, 29 de juliol
Divendres, 30 de juliol
Segueix la 9a Mostra de Pallassos i Pallasses de Cubelles a través d'entrevistes als seus protagonistes, des dels programes especials 'Circ d'Estiu' de Ràdio Cubelles. Els diferents espais dedicats a la Mostra es podran escoltar, de dimarts a divendres a les 11:00 h i a les 23:00h., dins la segona part del magazín 'Cubelles a les 10' de Ràdio Cubelles.