10 de juliol de 2023
També cal extremar les precaucions en el bany a les platges i piscines, ja que el passat cap de setmana han perdut la vida quatre persones a les platges catalanes.
Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest migdia l’ALERTA del Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per calor molt intensa dimarts a partir del migdia gairebé arreu del país i especialment a les comarques de Lleida i la Garrotxa.
El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu que avui la calor intensa pot afectar gairebé tot el territori menys les comarques de les Terres de l’Ebre, Tarragona i el litoral de Barcelona, i és de cara a demà quan la probabilitat que les temperatures extremes es puguin superar serà més alta a tota la meitat nord, i especialment a les comarques de Lleida i la Garrotxa, podent arribar a superar-se puntualment els 40-41º.
A més, l’SMC també ha emès per la propera matinada i per la matinada de dimarts a dimecres un avís per calor nocturna intensa a tot el litoral i prelitoral català.
Protecció Civil ha demanat als ajuntaments que prevegin llocs frescos o sales amb aire condicionat en cas que sigui necessari el seu ús i es tingui especial vigilància de les persones majors de 75 anys sense suport familiar o sense recursos; persones amb discapacitats físiques o psíquiques i limitacions de mobilitat; persones que hagin de romandre o fer activitat física a l'aire lliure (incloses les activitats laborals) i persones amb malalties cròniques.
El Departament de Salut ha posat el pla d'actuació per prevenir els efectes de les possibles onades de calor sobre la salut (POCS) en fase 2.
Els principals consells davant la calor són: