26 d'octubre de 2022
Dins la campanya 'Cubelles diu no a les violències masclistes', l'escola Vora del Mar va acollir aquest dilluns la primera sessió dels tallers que promou la regidoria de Polítiques d'Igualtat de l'Ajuntament. El taller es repetirà el 7 de novembre al Charlie Rivel i el 14 al Mar i Cel
Dins la campanya 'Cubelles diu no a les violències masclistes' la regidoria d'Igualtat ha programat uns tallers de coeducació a les escoles que seran impartits per les psicòlogues del projecte ABRIK. Les inscripcions es poden realitzar a igualtat@cubelles.cat. Es tracta d'una activitat adreçada a mares i pares. El calendari s'ha iniciat aquest dilluns 24 d'octubre amb el primer taller realitzat a les 16.45 h a l'escola Vora del Mar. Seguirà el 7 de novembre a l'escola Charlie Rivel a les 15.15h. I la tercera sessió serà el 14 de novembre a les 16.15 h a l'escola Mar i Cel. La regidora de Polítiques d'Igualtat, Pilar Juste destacava la importància d'impartir aquests tallers a les escoles.
Taller de gestió emocional, el 7 de novembre al Centre Violeta
Un altre dels tallers que s'oferirà al Centre Violeta és el de gestió emocional que s'impartirà de manera quinzenal i que començarà el dilluns 7 de novembre a les 17.00h. Es tracta d'un espai grupal per a nenes i nens de 8 a 11 anys on es treballarà la identificació, expressió i regularització emocional i es fomentarà l'aprenentatge d'habilitats socials i la millora de l'autoestima. Les inscripcions es poden realitzar a igualtat@cubelles.cat.
Què és la Coeducació?
La Coeducació és una metodologia educativa destinada a minimitzar els efectes i les conseqüències d'una educació sexista sobre els nens i les nenes. Coeducar és educar perquè els nens i nenes se sentin bé sent allò que vulguin, sense restriccions ni limitacions per causa del sexe. Utilitzar un llenguatge que representi tots dos sexes. Ampliar les oportunitats educatives i formatives de totes les persones. Donar el mateix valor al fet de ser home o al fet de ser dona. Educar dones i homes lliures proporcionant-los coneixements que els ajudin a entendre el funcionament de la societat, donant-los l'oportunitat de conèixer i treballar sobre les seves emocions i sentiments, estimulant-los a tenir en compte que necessiten i són necessaris per a les persones amb qui conviuen en societat, entre d'altres.