7 de novembre de 2022
L'escola Charlie Rivel acollirà avui a les 15:15h. un taller de coeducació. I el Centre Violeta en farà un altre de gestió emocional a les 17.00 h.
L'escola Charlie Rivel acollirà aquest dilluns 7 de novembre a les 15:15h. un taller de gestió emocional del programa Abrik dins la campanya 'Cubelles diu no a les violències masclistes' que organitza la regidoria d'Igualtat. La trobada, adreçada a mares i pares, serà impartida per les psicòlogues del projecte ABRIK. Estefania Valero és una de les psicòlogues que imparetix aquest tipus de xerrades.
El calendari dels tallers de gestió emocional es va iniciar el 24 d'octubre amb un primer taller realitzat a les 16.45 h a l'escola Vora del Mar. Segueix amb un segon taller aquest dilluns 7 de novembre a l'escola Charlie Rivel a les 15.15h. Mentre que la tercera sessió serà el 14 de novembre a les 16.15 h a l'escola Mar i Cel. La regidora de Polítiques d'Igualtat, Pilar Juste destacava la importància d'impartir aquests tallers a les escoles.
Taller de gestió emocional, el 7 de novembre al Centre Violeta
Un altre dels tallers del programa Abrik que s'oferirà al Centre Violeta és el de gestió emocional que s'impartirà de manera quinzenal i que començarà el dilluns 7 de novembre a les 17.00h. Es tracta d'un espai grupal per a nenes i nens de 8 a 11 anys on es treballarà la identificació, expressió i regularització emocional i es fomentarà l'aprenentatge d'habilitats socials i la millora de l'autoestima. Les inscripcions es poden realitzar a igualtat@cubelles.cat.
Què és la Coeducació?
La Coeducació és una metodologia educativa destinada a minimitzar els efectes i les conseqüències d'una educació sexista sobre els nens i les nenes. Coeducar és educar perquè els nens i nenes se sentin bé sent allò que vulguin, sense restriccions ni limitacions per causa del sexe. Utilitzar un llenguatge que representi tots dos sexes. Ampliar les oportunitats educatives i formatives de totes les persones. Donar el mateix valor al fet de ser home o al fet de ser dona. Educar dones i homes lliures proporcionant-los coneixements que els ajudin a entendre el funcionament de la societat, donant-los l'oportunitat de conèixer i treballar sobre les seves emocions i sentiments, estimulant-los a tenir en compte que necessiten i són necessaris per a les persones amb qui conviuen en societat, entre d'altres.