17 d'agost de 2021
Els impulsors del projecte són dos joves emprenedors que cerquen fons de finançament a través del lliurament de recompenses als mecenes. Aquest estiu han estat enregistrant imatges durant el primer casal d'estiu de la gent gran de Cubelles amb les quals han fet diferents anuncis publicitaris per promoure aquesta iniciativa
La jove cubellenca, Maria Ribas, i el seu company de projecte, Roger De Centeno, ens apropen el seu projecte de sèrie de ficció 'Cinco Mujeres en la Calle'. Les protagonistes són cinc amigues d'entre 69 i 83 anys que es coneixen des de fa un any i són usuàries habituals d'un centre cívic que es veu obligat a tancar. L'amenaça és la construcció d'una botiga de roba juvenil. Entre totes es recolzen i veuen passar les seves respectives vides en el seu punt de trobada diari, amb l'alegria de qui ja vol patir poc i està de tornada de molt. L'única cosa que diferencia aquestes cinc dones són els seus conflictes, que es veuen representats a través dels diferents tallers als quals assisteixen, reflex també de les circumstàncies familiars i personals que tenen cadascuna d'elles.
Els impulsors d'aquest projecte són dos joves emprenedors que cerquen fons de finançament a través del lliurament de recompenses als mecenes. Aquest estiu han estat enregistrant imatges durant el primer casal d'estiu de la gent gran organitzat des de Benestar social de l'Ajuntament de Cubelles, amb les quals han fet diferents anuncis publicitaris per promoure el seu projecte. De fet, es troben fent una crida a la recerca d'actrius de la tercera edat, a través de les seves xarxes socials (Instagram).
El relat 'Cinco Mujeres en la Calle' no deixa de ser un reflex de la nostra societat. Una societat que avança a ritme frenètic. Que acull la novetat sense parar i en conseqüència ens exigeix tenir una gran capacitat d'adaptació. En ella, les persones de la tercera edat intenten adaptar-se dia a dia com bonament poden. En altres paraules, la sèrie relata una pèrdua d'un espai d'expressió, el casal, per part de totes aquestes dones que a partir dels anys 50 fins a mitjans dels 70 van emigrar a Catalunya a la recerca d'una vida millor. Dones a les que han silenciat durant més de setanta anys. Aquesta és la història de les seves àvies i de totes les àvies de Catalunya.
Les cinc dones que apareixen en el teaser són les seves àvies i les de tres amigues més. Amb elles i del fet de la COVID-19, han pogut projectar l'essència del que volen però no com volen. Volem donar feina a aquestes actrius de la tercera edat, que dia rere dia, la indústria rebutja.
Com neix la idea?
El projecte neix fa més de tres anys des de l'assignatura de Guió en el grau de Comunicació Audiovisual de la Universitat de Barcelona. Posteriorment, al llarg de la carrera, reprenen en diferents assignatures la idea, tant en Producció (acompanyades per Anna Marquès, Muntsa Tarrés i Ricard Belis) com en Màrqueting Cinematogràfic (amb l'ajuda de Carlota Cas) arribant aquest, a ser el seu Treball de Final de Grau (en mans de Mª José Masanet).
En aquesta última ocasió van tenir l'oportunitat d'elaborar el guió del primer pilot, desenvolupar tota la primera temporada i plantejar la segona i la tercera. Tota aquesta dedicació els va portar a ser seleccionades pel Clúster Audiovisual de Catalunya per a presentar la sèrie en la Setmana del Talent Audiovisual 2020, per a la qual van gravar el teaser.
Va ser una meravellosa excusa per presentar a la indústria una cosa que havien de veure i sentir a les seves àvies i a totes les dones de la tercera edat que encara segueixen silenciades. Encara que van tenir tres reunions amb produccions importants, el suport financer no va arribar. La passió que sentien per aquest projecte els va impulsar a crear aquesta campanya de crowfunding per produir el pilot de la sèrie a través dels seus propis mitjans i poder participar al Serielizados Fest al setembre.
Campanya de crowfunding
Els dos joves emprenedors, la Maria Ribas, i el Roger De Centeno han engegat una campanya de crowfunding que té com a objectiu finançar el capítol pilot de Cinc Dones al Carrer. I encara que han pogut recaptar els seus primers 3.000€ necessiten ampliat el fons de finançament del projecte. En aquest sentit, qui ho vulgui pot fer la seva aportació mitjançant recompeses. El disseny de la imatge corporativa de la seva obra ha estat possible gràcies a la seva gran amiga i il·lustradora Andrea de les Heras (@adelashart). Per a ells és important donar suport a l'art que es genera al seu voltant, a dones que finalitzen els seus estudis en un món que limita als joves la inserció laboral. El treball d'Andrea apareix tant en les seves comunicacions com en el pòster, les postals, la totebag i la tassa editada. Altres recompenses passen per:
-Un passi virtual a la preestrena del capítol pilot. Amb ell accediràs a un link privat a Youtube per visualitzar en exclusiva l'estrena de el capítol pilot.
- Subscripció a una newsletter via mail amb actualitzacions del projecte: S'enviarà periòdicament actualitzacions sobre el projecte perquè no perdis de vista la vida de les cinc dones protagonistes.
- Postals digitals exclusives: En elles estaran representades cadascuna de les nostres protagonistes d'una manera pintoresca.
- Pòster DIN-A3 digital o imprès de "Cinc Dones al Carrer" amb dedicatòria personalitzada: De mida A3 perquè contemplis el dibuix fet per l'Andrea de les Heras.
- Guió digital o imprès signat: Tindràs en exclusiva el guió oficial del primer capítol de la sèrie.
- Tassa de "Cinc Dones al Carrer": Perquè t'endolcis de saviesa de la gent gran cada matí, tarda o nit.
- Totebag de "Cinc Dones al Carrer": Les nostres cinc dones són de Barcelona però amb aquesta totebag podràs portar-les pel món.
- Samarreta de "Cinc Dones al Carrer": Si la fas servir com a pijama no t'enfadaràs.
- Cafè virtual o presencial amb els creadors de la sèrie: Podràs xerrar del procés creatiu de la sèrie o compartir anècdotes de les vostres àvies en l'espai que triïs.
- Vídeo d'agraïment per part d'una de les nostres protagonistes: Rebràs un vídeo personalitzat d'una de les nostres actrius o àvies agraint la teva aportació d'una forma especial.
- Menció com a productor executiu en els crèdits de l'obra: El teu gran aportació et fa estar dins d'aquest departament especial.
- Accés a l'obtenció d'un element d'atrezzo del set: Tindràs la possibilitat d'obtenir un objecte (exclusiu de la sèrie) que aparegui en el capítol
Calendari previst d'execució del projecte
Els dos joves emprenedors van una mica a contrarellotge. De fet, el projecte està pensat per dur-se a terme abans de setembre de 2021, a causa de la seva exigència de presentar-lo a la VIII Showcase de Pilots de Ficció. Durant les dues últimes setmanes del mes d'agost estan duent a terme el rodatge del pilot, per després complementar-lo amb la postproducció. Han reduït localitzacions i adaptat el guió perquè això sigui possible. El lliurament de recompenses als mecenes s'efectuarà a l'abril de 2022, tot i que la passada virtual a la preestrena del capítol pilot es realitzarà molt abans, l'octubre de 2021.
Més informació a Intagram, Facebook a @cincomujeresenlacalle i a Twitter: @5mujeresencalle