29 de maig de 2024
El centre forma part del Programa de Certificació de l'Escola Oficial d'Idiomes. En una entrevista a Ràdio Cubelles, els dos joves expliquen que no han anat mai a cap escola d'idiomes per aprendre la llengua i donen a conèixer el seu procés d'aprenentatge
Eduard Santa Eulàlia i Paula Cristià de 4t d'ESO de l'Institut Les Vinyes han superat recentment el nivell B2 d'anglès del Programa de Certificació de la EOI (Escola Oficial d'Idiomes) del qual forma part l'Institut Les Vinyes.
En una entrevista a Ràdio Cubelles, els dos joves ens expliquen que no han anat mai a cap escola d'idiomes per aprendre anglès. I que tot el que saben ha estat amb el que han aprés a l'escola i a l'institut i a base de mirar pel·lícules en versió original, de practicar l'anglès a través dels videojocs, de practicar la parla a través de la creació dels seus propis jocs i de preparar-se ells a casa de múltiples maneres.
Ens expliquen com des de l'escola i ara des de l'Institut Les Vinyes els han motivat en l'aprenentatge de l'anglès i els han ajudat perquè mica en mica siguin capaços de dominar la gramàtica, entendre un text, mirar una pel·lícula en versió original i a parlar-lo. Tot plegat els ha portat aquest curs, quan estan fent 4t de l'ESO, a presentar-se a les proves que han passat amb bona nota. Durant la conversa mantinguda amb l'emissora municipal diuen que els agradaria fer algun intercanvi a l’estranger i animen a d'altres joves a fer el pas i donen alguns consells i metodologies que poden ajudar-los alhora d'aprendre la llengua o per adquirir vocabulari d'una manera divertida. Entre d'altres coses, consideren que tothom és capaç de dominar l'anglés i que tot i que els hi costi han de ser constants i no abandonar-lo.
Els jos joves tenen clar que saber anglès és important i que cada cop és més imprescindible, per incorporar-se exitosament al mercat laboral. També són conscients que a dia d'avui hi han eines que poden ajudar en el procés. De fet, l'era digital i l'AI (Intel·ligència Artificial) ha proporcionat eines per ajudar a redactar textos, traduir, resumir, buscar plantilles, corregir errors gramaticals, entre d'altres. Però tot i amb això, cal ser constant i fer-ne un bon úsi que tot plegat això permeti a qui s'afronta a aprendre la llengua a mantenir una converses fluides. Per perdre la vergonya i per fer el pas cal tirar-se a la piscina perquè de ben segur que de mica en mica un mateix se n'adona que saben més del que en un principi creu.
Escoles Oficials d'Idiomes
Les Escoles Oficials d’Idiomes col·laboren des del 2017 amb els centres educatius per certificar el nivell del seu alumnat. Aquesta col·laboració es realitza dins d’un marc normatiu anomenat Programa de certificació dels coneixements de llengües estrangeres en determinats ensenyaments.
La finalitat és fomentar als centres participants, amb el suport de les Escoles Oficials d’Idiomes, la certificació dels coneixements de llengua estrangera, adquirits pels alumnes de determinats ensenyaments de forma que s’afavoreixi el progrés del rendiment acadèmic en les llengües estrangeres i la millora de la transparència de les competències adquirides.
Poden formar part del Programa els centres de Catalunya que imparteixin algun dels ensenyaments següents: educació secundària obligatòria, batxillerat, formació professional i ensenyaments de règim especial.
Les llengües estrangeres en les quals pot actuar aquest programa són les llengües estrangeres curriculars següents: anglès, francès, alemany, italià, i també àrab i xinès, en els nivells B1 i B2.